SIMPLIFYING BUSINESS
AmestoBloggen
#Askmore
Ta bort den delade inkorgen
CRM är en disciplin som ständigt utvecklas, men fokus ligger alltid på dina kundprocesser. Hur man får nya leads och hur man säljer till dem. För många stannar det här, men CRM är mer än så. Efter många år i branschen är min erfarenhet att styrkan...
Molnet är säkert, i ett osäkert 2023
Vi har alla hört att molnet är bra och att det är rätt väg att gå, men varför? Det ska jag försöka svara på i detta blogginlägg.
Hur får jag ledningen att vilja byta ERP-system?
Sitter du med många manuella processer och får lägga mycket av din tid på så kallat stansjobb?Med en marknad som konstant utvecklas och där förändringar sker snabbt, krävs flexibilitet och tillgänglighet av din verksamhets företagslösningar. Många...
7 sätt att stärka ditt lager- och logistikflöde
Väl fungerande logistik är viktigt för verksamheten. Brister i logistikflödet kan få stora konsekvenser och resultera i missnöjda kunder som inte får de varor eller tjänster de förväntar sig. I värsta fall kan detta påverka jobben i ditt företag....
Effektivisera inköpsprocessen
Flertalet distribuerande företag upplever marknadens allt större efterfrågan på valmöjligheter. En efterfrågan som leder till att du som företag behöver öka ditt utbud av produkter för att kunna bemöta dina kunders önskningar och förväntningar. I...
Digitala affärslösningar – Låt inte ditt behov avgöra beslutet.
Vi tror att det ger värde att tillfredsställa ett behov, men det är inte alltid sant. Behov är ofta kopplade till ökad kontroll, och fokus kommer automatiskt att ligga på hur du kan öka kontrollen. En rapport i sig själv kommer inte att ge dig något...
Hamnar du i dessa fällor när det kommer till kundfeedback?
Jag deltog nyligen i ett webbseminarium där en av föreläsarna kom med ett ganska starkt påstående. Föreläsaren i fråga, ansåg att man i stället för att mäta kundnöjdheten direkt riktat till kunden, snarare borde rikta sig till den som förvaltar...
Ingen minns en medioker kundupplevelse
För några år sedan var kvalitet i kundbemötande en topprioritet. Idag ses det som en självklarhet. Betyder det att kvalitet inte längre är viktigt? Absolut inte, men idag räcker det inte att som företag sträva efter att ge dina kunder en bra...
4 tips för en lyckad CRM implementation
Det finns många goda skäl att skaffa ett CRM-system. På marknader där förändringar sker extremt snabbt eller branscher där kundlojaliteten är låg, är det helt avgörande att känna sina kunder. Veta vad de har för preferenser, vilken typ av...