SuperOffice

Ett användarvänligt CRM-system

SuperOffice

Ett användarvänligt CRM-system

SuperOffice CRM

Letar du efter ett unikt och användarvänligt säljverktyg har du kommit rätt. SuperOffice Sales hjälper er få det stöd ni behöver för att nå era försäljningsmål, oavsett om det gäller att öka nykundsförsäljningen, kors- och merförsäljning till befintliga kunder eller tillse att skapa nöjdare kunder.


Ger er full kontroll

SuperOffice Sales

Genom SuperOffice Sales får ni full kontroll på alla era företagsintressenter och kontaktpersoner. Alla händelser och dokument presenteras såväl på företaget som på kontaktpersonen – men visas också grafiskt i en kalendervy, integrerad med de flesta övriga kalendrar.

Designat för att förenkla

Verktyget är designat för att hjälpa varje säljare att förenkla det dagliga arbetet - så att de kan vara fullt fokuserade på att sälja. I SuperOffice är det mycket enkelt att länka alla aktiviteter och dokument till en pågående försäljning. Det betyder att du alltid kan få en översikt över vad som sker i dina affärer. Du kan på ett överskådligt sätt se antalet möten, telefonsamtal och dokument länkade till försäljningen. Med den informationen kan du analysera effektiviteten och kostnaden så att du kan fatta ännu bättre beslut i framtida affärer för att öka försäljningen.

 

Hjälper dig att stänga affären

Den inbyggda "säljsekreteraren" i SuperOffice hjälper säljarna att fokusera på att stänga affären. Den kreerar en arbetslista baserad på 2 kriterier - säljaktiviteter som du har planerat i närtid och aktiviteter du ännu inte har fått gjort. Medan kalendern och aktivitetslistan i SuperOffice ger överblick över allt du ska göra, fokuserar "säljsekreteraren" bara på de aktiviteter, som är knutna till en försäljning och visar en att-göra-lista under kalendern.

Alla följer samma säljprocess

Med SuperOffice kan du få alla säljarna till att arbeta på ett och samma strukturerade sätt, genom en inbyggd säljguide. Du kan definiera en eller flera säljprocesser, dela in dessa i faser och länka aktiviteter och dokument till varje fas.

När en säljare har inlett en dialog med en potentiell kund, väljs en av de förhandsdefinierade processerna. Alla aktiviteter och dokument knutet till processen kommer då att automatiskt bli föreslagna. Upprätta så många processer som du önskar och SuperOffice CRM hjälper dig i mål.

Få insikt i dina säljaktiviteter

Kunskap är makt. När du arbetar med försäljning är det alltid lärorikt att få veta varför en säljprocess stannar av, blir förlorad eller vunnen. Anledningen är självklart för att kunskapen ger dig möjligheten att göra förändringar och förbättringar.

SuperOffice förklarar orsakerna till utvecklingen i säljprocessen. Denna information är tillgänglig i ett antal rapporter som du kan använda för att göra nödvändiga förändringar.

SuperOffice erbjuder även dashboards i standardapplikationen som lär dig ta rätt framtida beslut baserat på informationen i SuperOffice.

Marknadredskap

Vad intresserar era kunder? Vad tycker era kunder om er som leverantör? Vilka prospekt är intressanta att ringa? Hur ska du administrera era events på ett enkelt sätt? I SuperOffice har alla användare tillgång till all information om kunderna, dokument, mail, aktiviteter, ärenden, kontaktuppgifter, produkter etc.
 
Dessutom kan alla användare skicka grafiska nyhetsbrev till sina kunder. Säljarna kan till exempel göra ett personligt utskick och önska glad sommar. Med en användare av SuperOffice Marketing kan ni ta denna mailkommunikation steget längre och börja mäta på vilka som öppnar era utskick och vilka länkar de klickar på. Denna information fylls sedan på med automatik i SuperOffice.

Marknad ger alltså säljarna information och leads med automatik. Dessutom vet säljarna vilka utskick deras kunder har fått och kan enkelt välja vilka av deras kontakter som skall få nästa utskick. Det enda säljaren behöver göra för att deras kontakt ska få nästa utskick är att säkerställa att rätt intressekod är ikryssad. Se bild på kontaktpersonens kort nedan med exempel på vilka intressekoder ni kan ha på era kontakter.

Att skicka grafiska mail med SuperOffice

Med den inbyggda funktionen Utskick skickar ni enkelt grafiska nyhetsbrev eller annan information till era kontakter. Ni får statistik på vilka som klickat på vilka länkar och på så sätt så kan ni även föda SuperOffice med information om vad kunder och prospekts är intresserade av.

Skapa underlag för utskick

I SuperOffice har alla möjlighet att selektera/göra urval på informationen som finns inlagd. Det kan vara på intressekoder på företag eller kontaktpersoner, på alla företag ni har träffat senaste året eller alla kunder som omsätter mindre än sin potential. Urvalen kan göras dynamiska, statiska och som en kombination av två urval. Användningsområden kan vara en lista på de ni vill bjuda in till ert seminarium (statiskt urval), en lista på alla A-kunder (dynamisk, denna lista fylls med automatisk på med nytillkomna kunder och tar bort de som inte längre klassas som A) eller en lista på alla A-kunder som ni inte besökt detta år (kombination av två urval).

 


Ärendehantering

SuperOffice Service är en del av SuperOffice CRM där fokus ligger på ett ärende, alltså en förfrågan som skall hanteras. Stöd finns för att hantera olika typer av ärenden. Exempel på områden där SuperOffice Service kan användas:
  • Supportfrågor från kund
  • Supportfrågor internt
  • Ärendehantering
  • Reklamationer
  • Serviceärenden
  • Fakturafrågor
  • Beställningar
  • Interna frågor som skall hanteras

SuperOffice Service ger total kontroll på vilka ärenden som är öppna, vem som är ansvarig, vilken status det har och vad man har gjort i ärendet. Med SuperOffice Service får man även stöd för intern och extern FAQ, kunskapsbank med färdiga kunskapsmallar och en kundportal där kunderna kan följa sina ärenden, få tillgång till FAQ och registrera nya ärenden.

SuperOffice Service bygger på samma databas som SuperOffice Sales och Marketing, vilket gör att all information om såväl kund som ärende delas av användarna.

 

I mobiltelefonen

SuperOffice Pocket CRM gör din mobiltelefon till ett affärsverktyg. Få tillgång till alla kunder, alla möten, dina kollegors kalendrar, säljaktiviteter samt dokument.
 
Bli effektivare och få mer gjort

Med en mobil applikation har du hela din CRM-databas på din smartphone eller mobil enhet. Inte bara ett utdrag av data eller bara personlig information.

 

Tillgång till hela din SuperOffice CRM bas när som helst.
  • Kontrollera försäljnings- "pipeline" och uppdatera omedelbart
  • Ange och uppdatera mötesbokningar
  • Gå till din kalender
  • Få uppdateringar på dina nuvarande projekt

Allt detta kan göras från din mobila enhet - antingen din smartphone eller surfplattan.

Finns på iOS och Android

DP-Organizer

DPOrganizer är ett Data Protection Management Software som hjälper er med kartläggning, visualisering, rapportering och aktivitetshantering. Priset börjar från 1000 kronor i månaden för företag med upp till tio anställda, men verktyget är mycket skalbart även för större koncerner.
Läs mer
 

eMarketeer

Begreppet BUYER 2.0 beskriver ett nytt och modernt köpbeteende. eMarketeer ger din verksamhet fler kvalificerade leads, en bättre konverteringsgrad från lead till kund och en ökad försäljning.
eMarketeer

Visma.net

Visma.net är ett affärssystem som hela bolaget enkelt kan ha tillgång till. All data, all information – ja, hela affärssystemet – ligger i molnet. Inga kostsamma servrar eller dyr uppgradering. Lättillgänglig på mobil, surfplatta och dator.
Visma.net
 

Nyfiken på SuperOffice? #askmore

Boka en kostnadsfri demo!

Kontakta mig