”För mig i min arbetsroll är den klart största skillnaden mobiliteten - jag kan arbeta från vilken dator som helst när som helst!”
Ekonomi på konsultbolag inom IT
Simplifying business
Visma Net ERP
Ekonomi
-
Redovisning
-
Leverantörsreskontra
-
Kundreskontra
-
Skattehantering
-
Budget
-
Export och importfunktioner
-
Avancerad finansiell rapportering
-
Valutahantering med automatisk hämning av valutakurser så ofta ni önskar
-
Återkommande transaktioner
-
Fakturering och kreditfakturor
-
Elektronisk fakturering
-
Hantering för avskrivning av fakturor
-
Hämta elektroniska betalningar från banken
-
Räntefakturering
-
Kundsaldo och kreditspärr
-
Påminnelse- och kravhantering
-
Hantering av leverantörer
-
Elektronisk fakturahantering
-
Attestflöde för leverantörsfakturor, mobilt och på datorn
-
Skanning och tolkning av leverantörsfakturor
-
Skapa ny leverantör genom en knapptryckning
-
Automatiserade periodiseringar
-
Automatiserad avtalsfakturering för ex supportavtal eller löpande betalning för produkt och tjänst.
-
Koncernkonsolidering
-
Möjlighet att sätta upp flera bolag som företagsgrenar där man delar på kontoplan, kund- och leverantörsregister. Sparar otroligt mycket tid för de bolag där det passa.
-
Många standardrapporter med utökade rapportmöjligheter i OneStop Reporting.
Projekt och tidsredovisning
-
Enklare CRM-del
-
Resursplanering
-
Projektplanering med aktiviteter för tillhörande projekt
-
Tidsrapportering
-
Fakturering
-
Koppling till lönesystem

Lager och Logistik
-
Lagerstatus
-
Orderbehandling
-
Pris- och rabatthantering
-
Plocklista
-
Kreditgränshantering
-
Avancerad leveransplanering
-
Flerlagerhantering
-
Returhantering
-
Beställningspunkter
-
Flytande beställningspunkter
-
Beställningsförslag som kan skickas till leverantör med automatik
-
Löpande inventering
-
Batch- och serienummer hantering
-
Stöd för strukturartiklar
-
Många standardrapporter med utökade rapportmöjligheter i OneStop Reporting
Anläggningsregister
-
Verktyg för anläggningstillgångar
-
Multipla avskrivningsmetoder
-
Klassificering av fasta tillgångar
-
Hierarkier för fasta tillgångar
-
Automatiserade rutiner för att genomföra avskrivningar
Vanliga integrationer/kopplingar till andra system
-
CRM-system så som SuperOffice CRM
-
Power BI
-
Skanningslösningen BX Software samt WMS-lösningar så som Bitlog och Ongoing
-
E-handelssystem
-
Kassasystem
-
Projekt- och tidsredovisning
-
Diverse försystem
-
Resesystem, Travelwire
-
Fakturahanteringssystem som Semine, Rillion och Medius Go om man inte önskar använda Visma Nets egna lösning Autoinvoice med Approval.
Allmänt
-
AI agent i gränssnittet som hjälper dig att svara på frågor om just er data.
-
Automatiseringsmöjligheter, enkelt att aktivera
-
Behörighetsinställningar kan göras ner på fält och datanivå.
-
Molntjänst vilket innebär att ni inte behöver några egna servrar och ingen installation krävs. Alla delar är molnbaserade så även lager och logistik-modulen.
-
Uppgraderingar görs med automatik av Visma Software och ingår i licenspriset, ni ligger alltid på senaste version och inga dolda kostnader för uppgraderingar tillkommer således
-
Öppet REST API som möjliggör integrationer till andra system i er verksamhet.
-
Fritt antal användare ingår.
-
Snabbsökruta för effektivt arbete i systemet
-
Dashboards som arbetsyta för avvikelsehantering och viktiga KPI:er