Awesome new workplace

Varmt välkommen till Amesto

Awesome new workplace

Träffa CRM-teamets nya medarbetare - Maria Linder och Malin Carlsson

Varmt välkommen till Amesto

Awesome new workplace

Träffa CRM-teamets nya medarbetare - Maria Linder och Malin Carlsson

4
mar

Varmt välkommen till Amesto

CRM-teamet kompletterar med två nya super-stjärnor! 2019 går av staplen med rekryteringarna av Maria Linder och Malin Carlsson. Som kommer att arbeta nära Amestos kunder med SuperOffice som utgångspunkt. Lär känna dem bättre här nedan.

Berätta lite om er bakgrund innan ni började hos oss.

Malin: ”Min bakgrund är främst från marknadsförings- och analysbranschen men jag har även arbetat ett flertal år inom utbildningsbranschen och drivit eget företag under en period. Då jag är senior har jag hunnit med att samla på mig kunskaper och erfarenheter genom olika roller som marknadsföring, försäljning, ekonomi, HR och verksamhetsutveckling och i samtliga roller har jag alltid funnit det intressant att finna effektiva lösningar där människa och teknik möts. I den senaste rollen som affärsområdeschef/utbildningsansvarig byggde vi effektiva arbetsflöden och processer genom att integrera olika system med varandra där CRM verktyget var modern. Vilket gav effektiv hantering med säker och hög kvalité! Men genom uppdragen har jag även producerat ett flertal stora seminarier med upp mot 1000 deltagare för de största. Jag har därför en väldigt bred kompetens och insikt från olika roller vilket jag ser som en stor fördel i min roll på Amesto.

Maria: ”Jag hade planer på att bli ingenjör! Men hamnade som säljassistent på ett IT-företag efter gymnasiet och det slutade inte bättre än att det blev försäljning som blev mitt fokus i arbetslivet därefter. Blev därefter trainee på Siemens Data inom IT och försäljning. Sedan började min resa på SuperOffice där jag gick från säljare, till partneransvarig och slutligen försäljningschef. Stannade kvar på SuperOffice i härliga 11år innan jag tog steget och blev egenföretagare. Som egenföretagare stödde jag företag i allt från säljprocesser och säljcoachning, till att hålla i utbildningar i bl.a. DISK. Försäljning har alltid varit en röd tråd i mitt arbete.

 

Vad lockade er till att arbeta på Amesto?

”Er aktivitet på LinkedIn!”, berättar dem båda. ”Jag visste faktiskt inte mycket om Amesto förrän jag såg Ulrika Bromanders inlägg om att balansera livet som hockeymamma och VD på LinkedIn”, svarar Maria. ”Då tog jag kontakt med Ulrika och på den vägen bar det av”.

”Jag hade också sett det inlägget och tänkte inte mycket på det förrän Stefan sökte efter nya CRM-konsulter i en annons på LinkedIn”, svarar Malin. ”Det bästa med att få jobba på Amesto är att jag kan säga till våra kunder att: Jag har suttit i din roll och vet att det känns som att bestiga berg, jag kan delge min erfarenhet av implementation och vilka misstag man kan undvika”.

 

Vad kommer ni i första hand att jobba med hos oss?

Malin: ”Jag kommer att arbeta som verksamhetskonsult och i första hand hålla i utbildningar och arbeta med integrationer hos kund. I dagsläget är det inom SuperOffice och eMarketeer.”

Maria: ”Jag kommer också att arbeta som verksamhetskonsult, men jag kommer även att driva säljkampanjer i min roll som Business Area Manager Sales. Det kommer bli mycket fokus på att träffa ledningsgrupper, prata om Sales Management, identifiera mål och effektmål, ofta kopplat till CRM. Samt bredda affärer med partnerprodukter för CRM”.

 

Vad ser ni mest fram emot under ert första år på Amesto?

Maria: ”Det ska bli jättekul att få vara med och utveckla våra affärer! Vill vara med och bygga, utveckla och lyfta kundernas säljprocesser. Det som också ska bli spännande under 2019 är utvecklingen av våra paketeringar mot nya och befintliga kunder. Likt den som ska hjälpa till att effektivisera kundserviceavdelningar”.

Malin: ”Att vara ute hos kunder och att jobba nära dessa. Att hjälpa dem få till flöden och processer som utvecklar deras verksamhet och få igång deras användande av SuperOffice. Men även att komma igång med våra utbildningssatsningar. Där ligger marknadsförningsutbildningen lite extra nära hjärtat. Då många av våra kunder har denna modul inbyggt i sitt SuperOffice men inte använder den. Vill skapa ett mervärde för kunderna.”

Malin Carlsson:

"Det bästa med att få jobba på Amesto är att jag kan säga till våra kunder att: Jag har suttit i din roll och vet att det känns som att bestiga berg, jag kan delge min erfarenhet av implementation och vilka misstag man kan undvika"

Fem snabba

Är du nöjd med din profilbild på Facebook?

Malin: Ja, jag är ganska nöjd med den förutom att jag har en ful ridhjälm
Maria: Ja, jag tog den under semestern.

Nämn två saker på din att-göra-lista

Malin: Få klart vårat sommarhus på Gotland, åka Vasaloppet nästa år
Maria: Utveckla mitt paddelspel, vandra i Alperna (Italienska/Spanien) 

Din bästa egenskap.

Malin: Jag är väldigt omtänksam och ger mycket energi.
Maria: Jag är ganska inspirerande.

Vad är ert bästa säljtips?

Malin: Lyssna och förstå kundens behov.
Maria: Förstå kundens övergripande strategier och mål.

Vad är bäst just nu?

Malin: Landat på en arbetsplats med ett framåttänk och härliga kollegor.
Maria: Jag håller med Malin! Och att det börjar blir vår. Man blir mycket piggare nu i livet.

Malin Carlsson
(Foto: Hanna Fredholm)


Malin Carlsson
(Foto: Hanna Fredholm)


Maria Linder
(Foto: Hanna Fredholm)


Maria Linder
(Foto: Hanna Fredholm)


Låt Malin och Maria hjälpa er att skapa värde i ert företag.

Workshops och utbildningar

Få ut det bästa av ditt SuperOffice och få kompetensen att arbeta med alla funktioner i ert CRM-system.

Läs mer om utbildningen

Skaffa dig kompetensen att arbeta med SuperOffice som ett konkurenskraftigt marknadsföringsverktyg!

Läs mer om utbildningen

Öka er försäljning genom att arbeta med mätbara målsättningar kopplat till SuperOffice!

Läs om workshopen