Visma.net

Affärssystemet i molnet

Visma.net

Visma.net är ett affärssystem som hela bolaget enkelt kan ha tillgång till. All data, all information – ja, hela affärssystemet – ligger i molnet. Inga kostsamma servrar eller dyr uppgradering. Lättillgänglig på mobil, surfplatta och dator.

Ett automatiserat affärssystem i molnet

Ditt affärssystem i molnet, Visma.net

Söker du efter ett system att växa med, ett system som ska stötta era flöden även om de är lite avancerade, ett system som automatisera många av era tidskrävande moment då är Visma.net rätt system för dig.

Visma.net är ett helt molnbaserat system ett av de första och bästa molnbaserade systemen som riktar sig mot medelstora och stora bolag. Genom att arbeta i ett molnbaserat system behöver ni inte längre hantera egna servrar, backup-tagning och uppgraderingar allt detta sköts med automatik när man använder Visma.net.

 

 

 

Problemlösningar

Visma.net har stöd både för de finansiella delarna som det inom lager och logistik. Visma.net har ett öppet REST API som gör att det är möjligt att på ett relativt enkelt sätt koppla Visma.net mot andra system i er verksamhet som är viktiga för er. Exempel på kopplingar/lösningar som vi kan hjälpa er med för att underlätta ert arbete och stötta hela verksamheten är:

  • E-handelslösning där vi arbetar med Sharespine som kan kopplas till 20 olika webbshoppar och som underlättar ert arbete enormt med lagerhantering och betalningar.
  • Tid och projektredovisningssystem som Visma Severa och Millnet.
  • Utökade rapportmöjligheter som One Stop Reporting och Power BI
  • Andra EFH-lösningar som Centsoft eller Palette
  • Lagerhanteringssystem som Ongoing och Bitlog
  • Säljstödsystem som SuperOffice och GDPR-verktyget DPOrganizer
  • Boka, skriv ut och följ upp dina transporter med Unifaun

Automatisera

Ett genomgående tema

Grundtanken med Visma.net är att alla de delar som kan ske med automatik i era flöden ska så också göras. Ni hanterar de avvikelser som sker och systemet hjälper även till att visa de moment som kräver handpåläggning. På detta sätt sparar ni mycket tid och har bra överblick på vad ni behöver hantera. Vi skapar tillsammans med er en eller flera kundspecifika vyer som visar vilka delar ni behöver arbete med. Allt från inköpsförslag, orders som skall hanteras till betalningar som inte matchar.

Några exempel: 

  • Skanning av leverantörsfakturor som kan gå direkt på attestflöde Skicka, ta emot och konvertera elektroniska fakturor och kreditfakturor med AutoInvoice
  • Skicka leverantörsfakturan direkt för betalning på betaldatum när attestflödet är genomfört. Detta görs via Autopay som har direktkoppling till banken. Inga filöverföringar krävs.
  • Återkoppla och bokföra betald leverantörsfaktura
  • Matcha inbetalningar mot kundfakturor och bokför de som matchar. Inbetalningen registreras med automatik via Autopay från banken och kan då alltså matchas och bokföras direkt. Detta möjliggör också att ni har väldigt bra koll på när fakturor betalas och kan snabb skicka ut påminnelser via Amesto Cash Management. Ni får bättre likviditet och ni behöver inte lägga ner en massa tid på hanteringen av påminnelser.
  • Få inköpsförslag presenterade för er, eller välj att automatiskt skicka iväg en beställning till er leverantör när en viss artikel har nått ett viss nivå på lagret
  • När en order är lagd kan beställningsbekräftelse och plocklista skapas med automatik. Eventuella restorders där varor har kommit in kommer med automatik med i plocklistan och kan prioriteras framför senare lagda orders.
  • Har ni anläggningar som skall skrivas av, då kan Visma.net sköta detta och med automatisk genomföra de avskrivningar ni har satt upp.
  • Möjlighet finns till automatisk periodisering för att underlätta det arbetet. I Visma.net arbetar man med olika periodiseringsnycklar som ni kan välja att lägga på.

Kompletterande produkter

Visma.net Autopay

Reducera tiden ni lägger på manuell hantering av upp- och nedladdning av bankfiler. Med Autopay hanteras elektroniska betalningar och banktransaktioner direkt i affärssystemet.
Läs mer

Visma.net Approval

Visma.net Approval gör det möjligt att attestera fakturor och utlägg online eller via mobilen.
Läs mer
 

Visma Autoinvoice

Elektronisk faktura, e-faktura eller EHF faktura, kärt barn har många namn. AutoInvoice är som en Schweizisk kniv, mångsidig men enkel att använda, oavsett om Visma Business, Visma.net eller Visma Global är ditt affärssystem.
Läs mer
 

Visma.net Expense

Visma.net Expense är ett online ersättningssystem för reseräkningar och utlägg. Systemet gör det enkelt för de anställda att göra korrekta reseräkningar.
Läs mer

 

 

 

 

Framtidens affärssystem i molnet

Funktioner

 

Automatiserad leverantörfakturaskanning och utskick av kundfakturor med Visma.net Autoinvoice

  • Effektivisera fakturaskanningen ner till sekunder per faktura. Leverantörsfakturan dyker upp i fakturainkorgen skannad, tolkad och konterad.
  • Visma.net kan automatisera faktureringsprocessen mot kunderna och Autoinvoice skickar fakturan på det sättet kunden kan ta emot fakturan – antigen via e-faktura, e-post eller på papper.

Automatiserade betalningar med Visma.net Autopay

  • Autopay är direkt integrerat mot Sveriges största banker med lösning för in- och utbetalningar samt kontoavstämning.
  • Mycket tidsbesparande.

 

 

 

 

 

 

Automatiserad logistikmodul

  • Möjligheten att automatisera skapande av försäljningsorder, transportbokningar och utskick av fakturor.

 Inga kostsamma servrar

  • Visma.net är ett helt web- och molnbaserat affärssystem och det finns därför inte något behov av egna servrar

Ingen kostsam uppgradering

  • Ni har alltid den senaste versionen då uppgraderingar av Visma.net sker varannan månad utan extra kostnad
  • Tillgänglig på dator, surfplatta och mobiltelefon - det enda du behöver är en webbläsare och en internetuppkoppling

Enkelt att skala upp och ner

  • Visma.nets licenser och moduler kan enkelt utökas eller sägas upp

Nyfiken på Visma.net? #askmore

Boka en kostnadsfri demo!

Kontakta oss

Digitalisera manuella processer

Hantera elefanten i rummet

De flesta företag är drabbade av en elefant i sina ekonomiska processer. Elefanten består av tunga och manuella rutiner som sker på ert företag. Låt Amesto visa hur ni enkelt kan komma igång med att digitalisera era rutiner. Med nöjdare medarbetare som resultat!

Läs mer om elefanten