CRM-system

Framtidens CRM är ett

Framgångsrikt CRM.

Vi hjälper er

  • Öka försäljningen
  • Kundnöjdheten
  • Effektiviteten
  • Och skapar mätbara resultat

Vill du veta hur?
Kontakta oss

Framtidens CRM är ett

Framgångsrikt CRM.

Vi hjälper er

  • Öka försäljningen
  • Kundnöjdheten
  • Effektiviteten
  • Och skapar mätbara resultat

Vill du veta hur?
Kontakta oss

Framgångsrikt CRM-system.

Gartner menar i en av sina framtidsspaningar rörande CRM att det inte bara kommer vara det största området inom mjukvara, utan också att det fortsatt kommer vara väldigt ovanligt att företag mäter, eller kan mäta, ROI på sina gjorda investeringar i CRM. Vi menar att en av huvudorsakerna till detta är att det över huvud taget inte har definierats några konkreta målsättningar med CRM-systemet. Om ni inte har satt upp någon ribba – hur ska ni då veta hur högt ni har hoppat?

Öka er försäljning

Ett av de områden vi jobbar allra mest med är att öka våra kunders försäljning. För att ett CRM-system ska kunna hjälpa er öka försäljningen, så måste vi först identifiera vart era största möjligheter och eventuella problem finns. Dessa prioriterar vi bland och definierar därefter som ”Most Important Goals”. Det kan vara att öka nykundsförsäljningen med 10%, eller korsförsäljningen med 20%. Kanske ska vi få ut en ny produkt på 30% av era befintliga kunder? När de övergripande målen är satta arbetar vi fram en strategi för att nå dem – och därefter hur CRM-systemet ska hjälpa er exekvera strategin!

ÖKA KUNDNÖJDHETEN

Allt fler bolag mäter kontinuerligt kundnöjdheten via olika skalor. Kanske är det via det vedertagna ”NPS” inom relation eller transaktion. Vad har ni för kundnöjdhet i dag och vilken är er målsättning? Låt oss hjälpa er ta fram en strategi och därefter hur CRM-systemet kan hjälpa er uppnå den!

Det kan vara att tillse att era kunder har en personlig kontakt 2 gånger per år och att dessa med automatik får en NPS-undersökning. Eller så är det att införa ett servicehanteringssystem för att ge professionell hjälp i alla era kunddialoger. Vi hjälper er uppnå resultat.

ÖKA EFFEKTIVITETEN

Administrerar era användare mer än de säljer? En användare av ett CRM-system ska ha sin ”att-göra lista” (dvs det som krävs för att nå de mål vi har identifierat) presenterad i ett grafiskt tilltalande gränssnitt. Varför inte genom Power BI? Vår erfarenhet inom analys och rapportering kommer effektivisera era användare. Vilken effekt önskar ni nå?

Skapa mätbara resultat

Era viktigaste målsättningar, ”Most Important Goals” ska inte vara fler än tre. Ju fler mål ni sätter upp – desto färre når ni. Vi tillser att skapa konkreta handlingsplaner genom CRM-systemet som ger konkreta resultat. Ni ska veta vilka resultat ni når och användarna ska veta att de jobbar med de aktiviteter som är drivarna för att nå era mål. Svårare än så är det inte. Kontakta oss för att ta del av hur vi arbetar i workshop koncept med att revitalisera och öka nyttan av ert CRM.

Kontakta oss

Technology44_670x970.jpg

Svårt att veta vilken CRM-lösning du ska välja?

Att byta ut sina manuella processer kan vara en stort för de allra flesta företag. Därför är det viktigt att välja en partner som du känner dig bekväm med. Amesto Solutions är en av Nordens största leverantörer av CRM-system. Hos oss finns konsulterna, kunskapen och portföljen för att vara en heltäckande samarbetspartner för ert företags möjligheter att överträffa satta försäljningsmål. 

 

Våra lösningsrådgivare och konsulter har inte bara höga yrkeskunskaper utan också branschkunskaper som gör att vi kan förstå våra kunders utmaningar och behov. Boka ett rådgivning med oss ​​och vi kan hjälpa dig att ta reda på vilken CRM lösning som bäst passar ditt företag!

 

Boka rådgivning

Kontakta oss för kostnadsfri rådgivning

Boka här