GDPR och SuperOffice

Hur påverkas ditt CRM-system av den nya dataskyddsförordningen som träder i kraft den 25:e maj 2018?

Om du använder SuperOffice CRM så kan du känna dig trygg i att systemet kommer att hantera "the right to be forgotten" och att arbetssättet "privacy by default" är använt ända in i kärnan av mjukvaran. Kolla på videon här under för att få en god överblick över hur SuperOffice kommer att kunna stödja dig i din hantering av personuppgifter framöver!

 

 

Hur påverkar GDPR arbetet med CRM och marknadsföring?

De tre viktigaste områdena du bör tänka på som marknadsförare i enlighet med den nya dataskyddsförordningen är:

  1. Insamling av samtycke

    Du kan inte komma runt reglera genom att anta att personer vill motta din marknadsföring. Antingen krävs det ett konkret samtycke eller att du tydligt kan påvisa varför informationen är till nytta för mottagaren.

  2. Tillgång till personuppgifter

    Som marknadsförare är det ditt ansvar att se till att mottagarna enkelt kan se och ändra den information du har på dem kring samtycke av utskick.

  3. Baktanken med personuppgifter som inhämtas

    I framtiden är det viktigt att du bara ber om de personuppgifter som faktiskt behövs för ändamålet. Att spara på information för att den är "nice to have" kommer inte längre vara i enlighet med förordningen.

Tre enkla tips för hur du ska komma igång med ditt GDPR-arbete

Kort sagt: kontakta inte dina prospekts kallt och sänd dem inte irrelevant information som de inte har gett sitt samtycke till. Klarar du av att efterleva detta så har du redan där kommit långt i ditt arbete!

  1. Revidera dina adresslistor redan nu

    Radera alla kontakter som det inte är relevant att du kontaktar längre

  2. Värdera metoden du använder idag för att samla in personuppgifter

    Fråga dig själv varför du inhämtar informationen som du gör och vad du faktiskt använder den till

  3. Centralisera din kunddata i ett CRM-system

    Ett CRM-system hjälper dig att strukturera din data och är nästintill en förutsättning för att du ska kunna arbeta i enlighet med GDPR på ett enkelt sätt

Amesto <3 GDPR

För att bli GDPR Compliant kommer det för de allra flesta bolag att krävas systemstöd. Amesto har Simplifying Business som sin mission. Vi sätter era processer i system och har så gjort i över 15 år genom implementering av ERP och CRM.

Läs mer via länken nedan hur vi kan hjälpa er att navigera de nya GDPR-lagarna som träder i kraft 25:e maj 2018!

Amesto - GDPR

DPOrganizer

DPOrganizer hjälper er att kartlägga, hantera och rapportera er personuppgiftsbehandling på en och samma plats. 

Läs mer på länken nedan om vårt erbjudande kring DPOrganizer och hur mjukvaran kan hjälpa dig att bli "GDPR compliant".

  

DPOrganizer

Vill du ha mer information om hur Amesto Solutions kan hjälpa dig att bli GDPR compliant?

 

Fyll i formuläret här bredvid så kommer vi att kontakta dig med mer information inom kort.

Cloud Partner of the year | Amesto Solutions"Cloud Partner of the Year" 

Motivering till priset är enligt Visma "Partnern bearbetar med engagemang, kompetens och fokus marknaden för att finna nya kunder till Visma.net. Partnern har en dedikerad satsning på Visma.net såväl i Sverige som i Norden, vilket också visar sig i resultaten."